Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016

Ο ρόλος του κουκλοθέατρου στην εκπαίδευση των κοινωνικών δεξιοτήτων στα παιδιά που ανήκουν στη διαταραχή του αυτιστικού φάσματος Μαρίνα Πατσίδου-Ηλιάδου Δρ. Α.Π.Θ, Ειδική Παιδαγωγός-Κοινωνιολόγος Σχολική Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής 7ης Περιφέρειας Μαρία Παπαδοπούλου Μ.Α, Παιδαγωγός-Ζωγράφος Σχολική Σύμβουλος 38ης Περιφέρειας Προσχολικής Εκπαίδευσης


Περίληψη 
Το θέατρο δίνει την ευκαιρία στα άτομα με ειδικές ανάγκες να γίνουν πρωταγωνιστές σε όλη τη δημιουργική διαδικασία της παράστασης μέσα από την ιδιαιτερότητά τους και τη διαφορετικότητά τους. Με την εξέλιξη του θεατρικού δρώμενου διαφαίνεται μια άλλη προοπτική στο χώρο της ιδιαιτερότητας. Στόχος της εργασίας είναι να αναδειχθεί η σημαντικότητα της Τέχνης του θεάτρου στην εκπαίδευση των κοινωνικών δεξιοτήτων ατόμων με ΔΑΦ. Συγκεκριμένα μέσα από το αντικείμενο της κού κλας κουκλοθέατρου κατά την πιλοτική εφαρμογή βιωματικού εργαστηρίου (θεωρητικό-πρακτικό πλαίσιο) εκπαιδευτικών μέσω του βιώματος εκτιμήθηκε από τους επι- μορφούμενους ο ρόλος της τέχνης του κουκλοθέατρου στην εκπαίδευση των ατόμων με ε.ε.α. μέσω των κοινωνικών ιστοριών και πως αυτή μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών με ΔΑΦ. Από την αποτίμηση του βιωματικού επιμορφωτικού εργαστηρίου προέκυψε πως μέσα από την εφαρμογή και αξιολόγηση μεθοδικής και οργανωμένης κατάρτισης των εκπαιδευτικών σε θεωρητικό και πρακτικό πλαίσιο, την αναβάθμιση της επιμόρφωσης και κατάρτισής τους μέσα από την τέχνη σε θέματα σχετικά με την εκπαίδευση των ατόμων που ανή- κουν στη διαταραχή αυτιστικό φάσματος υψηλής λειτουργικότητας μπορεί να βελτιωθεί η ποιότητα της εκπαίδευσης και να αρθούν ανισότητες Λέξεις κλειδιά: κουκλοθέατρο, κοινωνικές ιστορίες, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, επιμόρφωση, εκπαιδευτικοί.
Περισσότερα στα πρακτικά "Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" https://gtheodore.files.wordpress.com/2014/11/cf83ceb9cebccebfcf83-cf80cf81ceb1cebacf84ceb9cebaceb1-cf84ceb5cebbceb9cebacebf-ceb3ceb9ceb1-ceb5cebacf84cf85cf80cf89cf83ceb7-ceb7.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου