Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Ο ρόλος των κοινωνικών ιστοριών στη βελτίωση της συμπεριφοράς μαθητή μέσα από το κουκλοθέατρο Παπαδοπούλου Μαρία Md Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής papadoma52@gmail.com Δρ. Πατσίδου-Ηλιάδου Μαρίνα Σχολική Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής marinapatsidou@yahoo.gr Πολίτη Βικτώρια Ειδική Παιδαγωγός viki-ni@hotmail.com



Η συμπεριληπτική εκπαίδευση, ο νέος τύπος εκπαίδευσης σε ένα σχολείο για όλους που συμβαδίζει με την πολυμορφία της τάξης, την πολυμορφία της οικογένειας, την εξέλιξη της τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας, επιβάλλει στους εκπαιδευτικούς αναδιοργάνωση της εκπαιδευτικής πράξης. Με την επίδραση παρεμβάσεων μέσω κοινωνικών ιστοριών διαπιστώθηκαν βελτιώσεις σε συμπεριφορές ατόμων με ΔΑΦ. Μέσα από το κουκλοθέατρο τα παιδιά με ΔΑΦ (διαταραχή αυτιστικού φάσματος) βελτιώνουν τις κοινωνικές δεξιότητες, την ενσυναίσθηση και τη μάθηση και εμφανίζουν σημαντική βελτίωση στα προβλήματα συμπεριφοράς τους. Στόχος της εργασίας ήταν να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής των κοινωνικών ιστοριών μέσα από το κουκλοθέατρο, για τη μείωση της μη ελεγχόμενης συμπεριφοράς ενός μαθητή που ανήκει στις ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας. Ακολουθώντας τη μέθοδο της λειτουργικής ανάλυσης συμπεριφοράς εφαρμόστηκαν οι κοινωνικές ιστορίες και έγινε έλεγχος της αλλαγής της συμπεριφοράς με άμεση μεθοδική παρατήρηση της συμπεριφοράς στόχου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η εφαρμογή των κοινωνικών ιστοριών με τη βοήθεια του κουκλοθέατρου χωρίς άλλες παρεμβάσεις στη τροποποίηση της συμπεριφοράς, επιφέρει μείωση της μη ελεγχόμενης συμπεριφοράς των παιδιών με αυτισμό.
 Η συνέχεια του άρθρου στα Πρακτικά:2ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ (τόμος Β΄σ. 774-780) πηγή:http://www.pess.gr/attachments/article/256/%CE%92%20%CE%A4%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82%20%CE%A0%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD%202%CE%BF%CF%85%20%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%B4%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου