Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Παπαδοπούλου Μαρία, Πατσίδου-Ηλιάδου Μαρίνα, Η επιμόρφωση στην ένταξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα από την τέχνη. Η περίπτωση της βιωματικής προσέγγισης μέσα από το εργαστήριο του «αντικειμένου κούκλα»

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την θετική τους στάση στην ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο νέος τύπος εκπαίδευσης σε ένα σχολείο για όλους που συμβαδίζει με την πολυμορφία της τάξης, την πολυμορφία της οικογένειας την εξέλιξη της τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας επιβάλλει στους εκπαιδευτικούς αναδιοργάνωση της εκπαιδευτικής πράξης. Η βιωματική μάθηση εκφέρεται με διπλή διάσταση: αφενός με την διάσταση της προσωπικής δράσης του παιδιού και αφετέρου με την διάσταση του θετικού κλίματος στο περιβάλλον της τάξη, όπου το παιδί δοκιμάζει και αποκτά ανεπανάληπτες εμπειρίες ζωής οι οποίες θα το οδηγήσουν στην αυτογνωσία του. Από τις έρευνες διαφαίνεται σημαντική επίδραση των τεχνών στη βελτίωση της αυτοεκτίμησης, στις δεξιότητες της επικοινωνίας, την έκφραση, τη δημιουργική λύση των προβλημάτων. Σύμφωνα με τα τελευταία ερευνητικά δεδομένα προγράμματα συνεκπαίδευσης μέσω εικαστικών δραστηριοτήτων τα οποία εφαρμόστηκαν στην γενική τάξη έχουν βελτιώσει σε πολύ σημαντικό βαθμό τις κοινωνικές δεξιότητες και την επικοινωνία των μαθητών. Στόχος της εργασίας είναι να αναδείξει μέσα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας τον ρόλο της τέχνης στην ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να παρουσιάσει την περίπτωση του βιωματικού εργαστηρίου του «αντικειμένου κούκλας» για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ΠΕ. Η συνέχεια του άρθρου στα Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνέδριου της ΠΕΣΣ (σ. 258-267) στην πηγή:http://www.pess.gr/images/praktika/synedrio1/Praktika-PESS-T-2-Korinthos-2013.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου